31 sierpnia 2012

W poszukiwaniu Kilmore Cove I

   Wielu czytelników Ulyssesa Moore'a zastanawia się czy Kilmore Cove naprawdę istnieje, w tym również ja. Postanowiłam coś zrobić w tej sprawie. Oczywiście najłatwiej zacząć od Google Earth, ale rezultaty nie były zadowalające. Przejrzałam chyba całe wybrzeże Kornwalii od St. Ives gdzie chodzili do szkoły (7-12), aż po Zennor, a nawet i jeszcze dalej, i nie znalazłam ani śladu Kilmore Cove.






   Rozpatruję wiele możliwości na temat istnienia lub nieistnienia tego miasteczka. Możliwe jest, że istnieje, ale nie w tym miejscu, które jest opisane w książce. Albo gdzieś w tym miejscu, ale pod inną nazwą. Przecież Kilmore Cove musi istnieć, bo w trzecim tomie były załączone zdjęcia między innymi: Domu Luster, Salonu Fryzjerskiego Gwendaliny, Turtle Parku; praktycznie obfotografowano całe miasteczko poza... Willą Argo. Nie było co prawda jej zdjęcia, ale było zdjęcie schodów prowadzących w dół urwiska Salton Cliff.
   Poszukam jeszcze trochę, a jeśli wszystkie środki zawiodą sięgnę do źródła i napiszę do samego Pierdomenica... jeśli znajdę jego email ;)

A jakie jest wasze zdanie? Co byście zrobili szukając Kilmore Cove?


36 komentarzy:

  1. Ja także jestem fanką serii książek Ulysses Moore i marzę o tym, by przekonać się czy miejsca opisane w książkach naprawdę istnieją. Życzę powodzenia w zdobywaniu nowych informacji! I proszę, jeśli dowiesz się czegoś więcej, opublikuj to. :)
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Poszukiwania nadal trwają i obiecuję, że jeśli czegokolwiek się dowiem, napiszę o tym. :D

      Usuń
  2. Kilmore Cove nie da sie znalezc na mapach ani na mapie google itd. poniewaz, tak jak pisze w ksiazce, Kilmore Cove zostalo usuniete we wszystkich zrodlach informacji.Zeby sie dowiedziec ze istnieje,niestety, trzeba by bylo pojechac do Kornwali. Jesli wam potsunelam jakis pomysl to sie bardzo ciesze.Polecam sie na przyszlosc ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. No racja.
      Trzeba zorganizować 'Wielką Podróż Fanów Ulyssesa Moora do Kornwali'
      Wtedy na pewno znajdziemy XD

      Usuń
    2. Zapisuje się, kochana!

      Usuń
    3. Żeby dostać się do Kilmore Cove potrzeba czegoś POCHODZĄCEGO z tego miejsca...

      Usuń
    4. Jeżeli znajdziecie coś takiego, chętnie wyruszę z wami.

      Usuń
  3. Ja również patrzyłam w mapach google i znalazłam ciekawostkę na temat hotelu w którym Anita i jej tata zatrzymali się w 7 części. Znalazłam Bed&Breakfest w Zennor.
    Innych wieści nie mam jak odkryjesz coś nowego opisz to proszę bo bardzo mnie to ciekawi ^.^
    Ja i moja przyjaciółka przyłączamy się do tej podróży z wielką chęcią! :D Naprawdę bardzo bym chciała przekonać się na własne oczy czy Kilmore Cove istnieję! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.google.pl/maps/place/Cove+Cottage/@50.189,-5.593166,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s84305661!2e1!3e10!6s%2F%2Fstorage.googleapis.com%2Fstatic.panoramio.com%2Fphotos%2Fsmall%2F84305661.jpg!7i3264!8i2448!4m7!1m4!3m3!1s0x486ac220a490c831:0x10d4eba0794af0b6!2sCove+Cottage!3b1!3m1!1s0x486ac220a490c831:0x10d4eba0794af0b6!6m1!1e1

      Usuń
    2. Co wam to przypomina?

      Usuń
  4. Przed chwilą jeszcze znalazłam dwa miasta o podobnej nazwie do Kilmore Cove które również leżą blisko miasta Zennor mianowicie: Cove Cottage oraz Kilmore Quay.
    Możliwe, że tak jak któś już tu powiedział miasto może mieć zmienioną nazwę! :D
    Wpiszcie sobie w Google Maps te dwa miasta i sami zobaczcie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Może lepiej porównać linie wybrzeża z mapy na okładce tomu "Dom luster,,.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja planuję w wakacje poszukać Kilmore Cove jeżeli mi się uda napisze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja sprobuje wpisac te wszystkie nazwy miejsc, ktore sa opisane w ksiazkach. Moze bedzie nazwa miejscowosci, w ktorych sie znajduja. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pamiętać trzeba że jest 1 droga do kilmore cove jadaca z londynu

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też czytam Ulyssesa Moora. I zaciekawiło mnie czy Kilimore Cove naprawdę istnieje. Może TE KSIĄŻKI TO DZIENNIKI ( tak jak jest w opowieści)?! Może autor tej serii to tłumacz???? Kilimore Cove nie znajdzie się na mapach... Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam serię ullysess moore iz tego co piszą na internecie w polsce oprócz nowej 13 części pojawią się jeszcze 2 szkielet pod dachem oraz piraci z mórz wyimaginowanych mam cichą nadzieję że kilmore cove istnieje i jestem pewna że jeśli wszyscy fani ullysessa złączyli by swoje siły udało by się coś dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kilmore quay jest nawet prawdopodobna i też leży przy ,,porcie" nad morzem przy wybrzeżu

    OdpowiedzUsuń
  12. jest jeszcze kolejna miejscowość o podobnej nazwie Kynance Cove

    OdpowiedzUsuń
  13. ta podroż bardzo fajny pomysł ale aby dotrzeć do miejsc z wyobraźni potrzebna jest jakaś ?rzecz z tamtego miejsca? i przewodnik... i wedlug mnie tu pojawia sie problem ??

    OdpowiedzUsuń
  14. Wzięłabym książki ze sobą i wszystko co jest w necie

    OdpowiedzUsuń
  15. Krzyknąć fanów i iść na długie poszkukiwania

    OdpowiedzUsuń
  16. Uważam że zdjęcua pochodzą z innej miejscowości a w książce autor po prostu zmienił nazwe na Kilmore Cove.

    OdpowiedzUsuń
  17. https://www.google.pl/search?q=kilmore+cove+kornwalia&sa=X&rlz=1C2SKPL_enDE433PL470&biw=1366&bih=643&tbm=isch&imgil=f4TOi6nCawRyyM%253A%253BejTmNTD1RPTpAM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.cornwall-calling.co.uk%25252Fgazetter-cornwall%25252Fprussia-cove.htm&source=iu&pf=m&fir=f4TOi6nCawRyyM%253A%252CejTmNTD1RPTpAM%252C_&usg=__Nwb5ZdijUJjk_DzZuOBQ8-JRxTk%3D&ved=0CCcQyjdqFQoTCM20yZnsmMcCFcaHLAod1LEHdw&ei=55_FVY2lH8aPsgHU4564Bw#imgrc=f4TOi6nCawRyyM%3A&usg=__Nwb5ZdijUJjk_DzZuOBQ8-JRxTk%3D i o czym wy o tym myslicie?

    OdpowiedzUsuń
  18. http://ulyssesmooree.blogspot.com/2013/04/kilmore-cove-sledztwo-czesc-i.html to co znalazlam jest podoben wszystko ale inna nazwa

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej!
    Jest info ;))))))))) frongal lane 23 istnieje! I znajduje sie tam szary budynek ogrodzony brama! W czerwcu jade do londynu i mam nadzieje, ze uda mi sie to sprawdzic! Pozdrawiam, Agczi
    P.s. napisze po powrocie :))

    OdpowiedzUsuń
  20. ja prubuje dopasowac brzgi morza z mapy z dom luster pozdrawiam napisze jak cos odkryje

    ps. radze szukac od bed i breakfast hotel wdluz wybrzerza

    OdpowiedzUsuń
  21. kilmore quay nie pasuje do mapy z domu luster to po pierwsze a po drugie jest za duze i nie ma jak sie ukryc wiec to nie jest "kilmore cove"
    pozdrawiam jj

    OdpowiedzUsuń
  22. mam pomysl wiem co zrobie !napisze do redakcji i zapytam sie o e mail pierdomenico a gdy go uzyskam napisze a przynajmniej sprobuje napisac jak tam dojechac i czy wogole istnieje ale ja uwazam ze istnieje
    pozdrawiam jj
    ps. zostawiam email do redakcji poniezej wziolem go z nota od redakcji jest w kazdej z ksiazek

    OdpowiedzUsuń
  23. zmiana planow jednak podobnie poniewaznie umiem znalezc e mailu do redakcji (przepraszam pomylilem sie nie jest napisany)napisze do wydawnictwa o email do redakcji i do redakci do pierdomenico
    pozdrawiam jj

    OdpowiedzUsuń
  24. uwaga znalazlem cos adres w pierwszej czesci (wrota czasu) : peter hill south side of st pouls london
    pozdrawiam jj

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej znalazlam samo kilmore jest w poludniowej wali i to jest australia

    OdpowiedzUsuń